Hakukonenäkyvyys

Selaa kirjoituksia aiheittain

21.5.2014

Pingviini tulee – oletko valmis?

Puolen vuoden välein on se hetki, kun kaikki sivustojen ylläpitäjät jännittävät, mitä uudet Googlen Penguin algoritmipäivitykset tuovat tullessaan. Välillä päivitykset johtavat siihen, että ulkoisten linkkien arvo laskee. Joskus kyse on taas sisäisten linkkien ankkuriteksteistä. Nyt Google on jälleen nostanut hihansa ylös ja valmistautuu vaivihkaa uuden algoritmipäivityksen julkaisuun. Tällä kertaa tulossa on Penguin 3.0 päivitys, joka […]

Hakukonenäkyvyys

21.1.2014

Avainsanat 100 % (not provided) – kuinkas sitten kävikään?

Hakukoneoptimoinnin maailmassa kuohahti lähes puolisen vuotta sitten, kun Google otti käyttöön kaikkien avainsanojen salauksen alkusyksystä 2013. Tämä tarkoittaa sitä, että Google Analyticsin kävijäseurannasta ei enää näe, mitä avainsanoja käyttäjät ovat hakeneet Googlella ja sen jälkeen päätyneet sivustollesi hakutulosten kautta. Mitä tämä merkitsee? Onko hakukoneoptimointi taas/vihdoin kuollut?

Hakukonenäkyvyys

27.10.2013

Rich Snippet ja jäsennellyt tiedot

Rich Snippet ei ole uusi asia. Haluan silti muistuttaa sinua tästä, koska minulla on syytä epäillä että asia ei ole verkkopalvelusi osalta kunnossa. Jos tämä asia on kunnossa niin onnittelut, jos ei niin verkkopalveluasi ei ehkä hoideta riittävällä intohimolla ja oikealla aseenteella. Googlen tuorein algoritmi päivitys Hummingbird liittyy myös keskeisesti Rich Snippeteihin ja jäsenneltyyn tietoon. […]

Hakukonenäkyvyys

28.8.2013

Paid & organic data united

Google recently released a new exciting reporting where we can dive into the comparison of paid and organic data on the same page in AdWords. The data we are talking about is pulled into AdWords via Webmaster tools.This will definitely save tons of time, not having to go back and forth between AdWords and Google […]

Hakukonenäkyvyys

28.5.2013

Koeajossa uusi Avainsanojen suunnittelija

Hyvät ystävät, varatkaa nenäliinoja. On aika jättää hyvästit jokaisen avainsanametsästäjän luotetuimmalle työhevoselle, Google Adwordsin Avainsanatyökalulle (Keyword Tool). Hakusanamainontaa ja hakukoneoptimointia koko elämänsä palvellut työjuhta vetäytyy eläkelaitumelle parin kuukauden kuluttua.Google ilmoitti kuljettavansa yleisön eteen uuden hybridipollen, joka on saanut suomenkielisen nimen Avainsanojen suunnittelija (Keyword Planner). Samalla katoaa myös Kävijämäärien arviointityökalu (Traffic Estimator), joka jäi suositumman isoveljensä […]

Hakukonenäkyvyys

20.3.2013

Suojattu: AdWords Academy 20.3.2013

Otetta ei näytetä, koska artikkeli on suojattu.

Hakukonenäkyvyys

13.2.2013

Kolme pientä porsasta ja sisältöstrategian salaisuus

Verkkosisältöjen markkinointi, content marketing, on kaikesta blogeissa ja seminaareissa tapahtuvasta pöhinästä päätellen hakukoneoptimoinnin suuri juttu juuri nyt. Mikä siinä on niin ihmeellistä, ja miten saat siitä kaiken hyödyn irti? 

Hakukonenäkyvyys

31.1.2013

Uudelleenmarkkinointi uudelle tasolle

Uudelleenmarkkinointi on ollut pitkään käytössä hakusanamainonnassa, ja se on erittäin tehokas tapa saada kiinni sivustoltasi pois lähteneet kävijät. Hyvin segmentoidusta uudelleenmarkkinoinnista kannattaa maksaa hieman enemmän, sillä CPA ja ROI ovat usein erittäin hyvällä tasolla.Tätä kohdennustapaa voidaan käyttää myös paljon luovemmin ja laajemmin. Tässä muutamia esimerkkejä uudelleenmarkkinoinnin mahdollisuuksista! Uusi Google Analytics, uudet segmentointimahdollisuudet Analyticsin remarketingin parhaita […]

Hakukonenäkyvyys

25.1.2013

Mainonnan työkalut terävinä vuoteen 2013

Vuosi 2012 toi paljon uusia tuulia hakusanamainontaan ja avitti Tuloksen asiakkaiden myyntiä aivan uusiin lukemiin. Vuoden aikana oppii paljon ja kun tuo kaikki opitut asiat käytäntöön, voi saada aikaan upeita asioita!Vuonna 2012 asiakkaiden AdWords-tileillä esimerkiksi: Tässä pientä yhteenvetoa menneestä vuodesta, ja kuinka yllä olevat luvut toteutuivat. Lue, opi & opeta. Verkko on täynnä alan ammattilaisten […]

Hakukonenäkyvyys

19.4.2012

Tavoita pitkän hännän haut töpöhännän sisältöstrategialla

Kevät inspiroi kirjoittamaan hännästä, pitkästä ja töpöstä. Pitkän hännän teoria on monelle tuttu. Yksittäisiä tuotteita saatetaan myydä vähän. Kun niitä on paljon, ne ovatkin merkittävämpi osa myynnistä kuin suosituimmat tuotteet. Pitkän hännän myynti on verkkokaupoille kullan arvoista, sillä laajan tuotevalikoiman pitäminen on edullista ja vaivatonta. Miten pitkää häntää voi soveltaa hakukoneoptimointiin? Pitkän hännän haut ovat […]

Hakukonenäkyvyys