Hakukonenäkyvyys

Selaa kirjoituksia aiheittain

8.12.2015

We tested: How to get an extra 12 % out of your keyword research?

At the moment, Keyword Tool seems to be the best tool, but to be sure, we set up a test and analyzed the suggested keywords with four different tools. This blog post is exceptionally in English because our humble opinion is that also other than Finnish-speaking SEO experts might be interested in this topic (see […]

Hakukonenäkyvyys

29.9.2015

Mainoslaajennukset tehokäyttöön – kokonaisuus ratkaisee

Moni muistaa, kuinka AdWords-mainos koostui vain otsikosta, kahdesta rivistä leipätekstiä ja näkyvästä url-osoitteesta. Viimeistään syksyllä 2013 mainoslaajennuksien arvo ymmärrettiin, kun Google ilmoitti muuttavansa mainoshuutokauppansa laskukaavaa. Muutoksen jälkeen mainoslaajennusten merkitys oli selvä: niiden käyttö alkoi vaikuttamaan suotuisasti sijoituksiin ja napsautushintoihin. Mainoslaajennukset ovat parhaimmillaan win-win-win-tilanne: saat rikastettua mainostasi lisätiedoilla saat suuremman tilan hakutulossivulta ja saat laskettua klikkihintaa. […]

Hakukonenäkyvyys

30.7.2015

Panosta hakusanamainontaan ja menesty!

Hakusanamainonnassa pienet numerot ovat usein sankareita. Toisin sanoen jo hyvin pieniltä tuntuvat hakusanamainonnan tunnuslukujen muutokset voivat johtaa merkittävään tulosparannukseen. Alla on esimerkki tästä. Yhden prosenttiyksikön parannus napsautusprosentissa sekä konversioprosentissa johti yli 28 %:n myynnin kasvuun. Ja samalla kustannukset laskivat yli 11 %. Esimerkki kuluttajatuotteesta Esimerkkitapauksessani avustin asiakasyritystäni parantamaan verkkokaupan myyntiä ja kannattavuutta nostamalla tuotteen näkyvyyttä tekstimainoksien […]

Verkkokauppa

Toni Voutilainen 8.5.2015

Rikastutatko Googlea vai omaa yritystäsi? Auditointi paljastaa hukkainvestoinnin

Google tulee tänä vuonna tahkoamaan mainospalveluillaan kassaansa yli 60 miljardia. Onhan hakujätti toki miljardinsa ansainnut luomalla yhden historian tehokkaimmista myyntikanavista. Onko kuitenkin mahdollista, että osa tästä hurjasta summasta on täysin hukkaan investoitua rahaa? Todistettavasti on. Vaikka hukkainvestoinnin osuus olisi vain prosentin luokkaa, puhutaan jo kuudesta sadasta miljoonasta. Google-mainonnan jokseenkin petollinen puoli on siinä, että kuka tahansa voi luoda jonkinlaisen […]

Hakukonenäkyvyys

24.3.2015

Mikä ihmeen mobiilioptimointi

Teetkö hakukoneoptimointia yli laitojen? Mobiilioptimointia kansankielellä, olkaapa hyvät.Hakukoneoptimoinnilla varmistat, että käyttäjät ja hakukoneet löytävät sivustosi. Mobiilioptimoinnilla kerrot asiakkaillesi ja hakukoneille, että välität myös käyttäjäkokemuksesta.Hakukoneoptimointi alkaa jo terminä olla tuttu digitalisoituvassa markkinointiympäristössä. Ainakin tiedetään, että sitä ”pitäisi tehdä”. Pahimmassa tapauksessa verkossa pyörivät mainokset sekä niiden mediabudjetit menevät hukkaan, jos sivuston alusta ei ole hakukoneystävällinen eikä sisältö […]

Hakukonenäkyvyys

13.11.2014

IA – tiedon järjestämisen taiteenlaji

Sain nauttia rautaisannoksen informaatioarkkitehtuurin (IA) jaloa taiteenlajia lokakuun aikana. Vietin International Geek Exchange -hankkeen kautta kolme viikkoa Lontoossa Webcrediblellä. Tämä toimisto on erikoistunut verkkosivustojen ja erilaisten sovellusten käyttökokemuksen sekä käytettävyyden suunnitteluun. Kokemus muutti käsitykseni muun muassa informaatioarkkitehtuurin suunnittelusta. Omassa ajatusmaailmassani hakukoneoptimoinnin ja käytettävyyden väljähtämään päässyt flirttailu roihahti viimeistään nyt kestäväksi parisuhteeksi. Ilman kosketuspintaa aitoihin käyttäjiin […]

Hakukonenäkyvyys

21.10.2014

AdWords Academy tuottaa uusia hakusanamainonnan asiantuntijoita

AdWords Academy with Google on Googlen ja Saranen Consultingin yhdessä TE-toimiston kanssa järjestämä puoli vuotta kestävä kurssi. Kurssin tavoitteena on työllistää ihmisiä, perehdyttää AdWordsin ja muun verkkomainonnan salaisuuksiin. Yritykset saavat ohjelman kautta uuden taitavan digimarkkinoinnin osaajan. AdWords Academyn sisältö Kurssini alkoi helmikuun 2014 lopulla. Kokoonnuimme Espoon Innopoliin, suurin osa meistä tietämättä, mitä kaikkea AdWordsilla voi […]

Hakukonenäkyvyys

20.8.2014

HTTPS tuo paremmat hakutulossijoitukset?

Https on suojattu tiedonsiirtomenetelmä Verkkosivustojen osoitteet alkavat yleensä rimpsulla http://, jota nykyään tuskin kukaan viitsii edes kirjoittaa. Monilla on tapana usein jopa vain googlata haluamansa osoite, vaikka www.tulos.fi. Http on lyhenne sanoista hypertext transfer protocol, mikä tarkoittaa verkossa tapahtuvan tiedonsiirron käytäntöä. Kun perään lisätään vielä s lyhenteenä sanasta secure, saadaan https, joka tarkoittaa suojattua tiedonsiirtoa. […]

Hakukonenäkyvyys

29.7.2014

Hakusanamainonnan tulevaisuus: Shopping-mainokset

Merchant Center ja tuotesyöte Google Merchant Center on erillinen työkalu, joka toimii sekä Shopping-mainoksien että dynaamisen uudelleenmarkkinoinnin perustana. Google Merchant Center -työkalulla hallinnoidaan verkkokaupan tuotesyötettä. Tuotesyöte on käytännössä tiedosto verkkokaupassa myytävistä tuotteista ja niiden ominaisuuksista kuten tuotteen nimi, väri ja hinta. Tiedosto sisältää myös linkit tuotekuvaan ja tuotesivulle. Vaaditut tiedot tuotteista vaihtelevat maakohtaisesti ja Google […]

Hakukonenäkyvyys

15.7.2014

Kirja-arvostelu: Hakusanamainonnan ABC

Hakusanamainonnan ABC julkaistiin tänä vuonna e-kirjana ja myöhemmin painettuna versiona. Salomaa oli suunnitellut kirjan kirjoittamista jo vuosia etukäteen, mutta hän pääsi alkuun vasta osallistuttuaan e-kirjojen kirjoituskurssille. Kirjoittaminen on aina kiinnostanut häntä, ja tässä on lopputulos. Salomaa on ollut alalla jo seitsemän vuotta, joten kokemusta on kertynyt reilusti. Kirjan tavoitteena on jakaa Salomaalle kertynyttä hiljaista tietoa, jotta muutkin […]

Hakukonenäkyvyys