Hakukonenäkyvyys

Selaa kirjoituksia aiheittain

18.1.2012

(not provided) -avainsana kävijäseurannassa

Useimpien sivustojen kävijäseurantaan on viime kuukausien aikana ilmestynyt kummallinen (not provided) -avainsana, jonka kautta sisääntulevan liikenteen osuus tuntuu vain kasvavan. Lokakuussa (not provided) -klikkejä saattoi olla vilkkaasti liikennöidyllä sivustolla satoja, marraskuussa jo tuhansia. Kasvu on jatkuvaa. Lokakuussa 2011 Google julkaisi päivityksen, jossa avainsanadataa ei julkaista mikäli käyttäjä on kirjautunut sisään Googlen palveluihin, joita ovat esimerkiksi […]

Hakukonenäkyvyys

10.11.2011

Kieliversiot ja domainstrategia

Edellisessä artikkelisarjan osassa Levitä linkkivoima tehokkaasti käsiteltiin sivuston linkkivoiman jakaantumista. Kun sivusto on pieni ja julkaistu vain yhdellä kielellä, on hakukoneoptimointi ja esimerkiksi informaatioarkkitehtuurin hahmotteleminen vielä kohtuullisen helppoa. Mutta entäpä jos sivustolla on useampi eri kieliversio tai yritys käyttää useampia verkko-osoitteita eli domaineja? Kieliversiot Sivuston erikieliset versiot aiheuttavat hakukoneoptimoinnin ja sivuston käytettävyyden kannalta välillä melkoisen […]

Hakukonenäkyvyys

3.11.2011

Hakukoneystävällinen julkaisujärjestelmä?

Onko julkaisujärjestelmäsi jo ”hakukoneoptimoitu” ja sivustollasi on hyvää sisältöä? :) Hakukoneet arvostavat hyvää sisältöä, mutta ”hakukoneystävällinen” julkaisujärjestelmäsi saattaa estää hakukoneiden pääsyn sisältöösi. Kilpailijoiden sivut löytyvät hakutulosten kärjestä, eikä omaa ”hakukoneoptimoitua” sivustoasi löydy mistään. :( Onko julkaisujärjestelmäsi oikeasti hakukoneystävällinen? Lue lisää ja tutustu hakurobotin arkipäivään. Näin se yrittää saada tolkkua hakukoneystävällisen julkaisujärjestelmäsi sisällöstä. Avaa isompi kuva […]

Hakukonenäkyvyys

18.10.2011

Loikkaa uutiskynnyksen yli – näin kirjoitat hyvän lehdistötiedotteen!

Medioiden toimitukset saavat kymmeniä, jopa satoja lehdistötiedotteita päivittäin. Tiedotteet avataan sähköpostista nopeasti ja päätös julkaisusta tehdään usein vain pikaisen vilkaisun perusteella. Haluatko tietää miten erotut tekstilläsi toimitusten sähköpostitulvasta, ja minkälainen tiedote ylittää uutiskynnyksen? Jatka lukemista! Hyvän tiedotteen resepti on yksinkertainen, mutta itse kirjoittaminen vaatii jonkun verran aikaa ja ajatustyötä. Mallikkaan tiedotteen ainesosat ovat ajankohtainen aihe, […]

Hakukonenäkyvyys

14.10.2011

Levitä linkkivoima tehokkaasti

Kuten tämän artikkelisarjan johdannossa ”Kuinka Google toimii” huomattiin, linkkivoimalla on ratkaiseva merkitys sille, kuinka hyvin sivusto sijoittuu Googlen maksutomissa hakutuloksissa. Tässä tekstissä käyn lyhyesti läpi sivuston informaatioarkkitehtuuria eli oikeastaan yhtä osa-aluetta siitä, kuinka sivustosta voidaan tekniikan avulla tehdä helposti löydettävä ja helppokäyttöinen sekä käyttäjille että hakukoneille. Miten sivuston linkkivoimaa mitataan? Kuten edellisessä artikkelissa havaittiin, Google […]

Hakukonenäkyvyys

14.10.2011

Multi-Channel Funnel neuvoo: lisää AdWords budjettia!

Google julkaisi elokuussa kävijäseurantatyökaluunsa erittäin mielenkiintoisen lisäyksen: monikanavaiset kanavat (eng. Multi-channel funnel). Työkalun tarkoitus on kertoa Analyticisn käyttäjälle, millä tavalla eri liikenteen lähteet vaikuttavat mitattujen tavoitteiden tai verkkokaupan tuottoon.Eritoten (ppc-tekijän mielipide) työkalu on hyvä siihen, että nähdään, millä tavalla hakusanamainonta vaikuttaa tuloksien syntyyn ja onko mainonnasta hyötyä, vaikka raportti jostain syystä näyttäisikin pyöreää nollaa.Monikanavaiset kanavat […]

Hakukonenäkyvyys

7.10.2011

Kuinka Google toimii?

Tutustu siihen, miksi linkkivoimalla on niin suuri merkitys, ja kuinka linkit vaikuttavat hakukonesijoituksiin!

Hakukonenäkyvyys

6.10.2011

Tekninen hakukoneoptimointi – mihin sitä tarvitaan?

Puhutaanko teknisestä hakukoneoptimoinnista liian vähän? Onko siitä mitään hyötyä? Tulossa artikkelisarja teknisestä hakukoneoptimoinnista – lue lisää!

Hakukonenäkyvyys

13.1.2011

Miten saadaan aikaan kiipeävä käppyrä?

Olen tehnyt nelisen kuukautta töitä erään asiakkaan kanssa, ja olemme saaneet sivustolla aikaan 1821 prosentin kasvun maksuttomassa liikenteessä. Lue lisää!

Hakukonenäkyvyys

2.12.2010

Kaikki julkisuus ei ole enää hyvästä

Yritys käyttäytyi törkeästi netissä saadakseen paljon hakkuja ja linkkejä – kuinkas sitten kävikään…

Hakukonenäkyvyys