Tuloksen rooli

Yhteistyön alussa keskityttiin optimoimaan Google- ja somemainontaa, tunnistamaan ja korjaamaan ongelmakohdat sekä varmistamaan mainostilien perusasiat kuntoon. Tavoitteena oli lisätä myyntiä kokonaisvaltaisesti. Mainostilien rakenteet ja hakumainonta uudistettiin onnistuneesti, mikä toi nopeasti merkittäviä tuloksia.
Perusasioiden kuntoon saattamisen jälkeen keskityttiin jatkuvan kasvun takaamiseen toimenpiteiden kehittämisen avulla.
 

 

Hakusanamainonta käynnistettiin pienellä budjetilla ja tehokkuutta mitattiin ROASin avulla. Päiväbudjettia ja mainosten sisältöä optimoitiin, ja mediabudjettia kasvatettiin  kattamaan kaikki Googlen kanavat. Tuloksena liikevaihto kasvoi 20 % ja kokonaisuudessaan kasvu oli noin 10 %. 

 

 

 

Menestyksen resepti

Menestyksen taustalla on jatkuva optimointi. Mediabudjetin kasvattaminen näkyi selvästi tuloksissa, kun saavutimme jopa 50 %:n kasvun Lastentarvikkeen Google-näkyvyydessä vuoden aikana. Erityisesti Shopping-mainonnan huomattiin olevan menestyksekästä. 

Liikenteen kasvu

146%

Konversioiden kasvu

131%

Myynnin kasvu

112%

Liikevaihdon kasvu

20%

Tulokset puhuvat puolestaan

Pitkäjänteisen ja tehokkaan yhteistyön tuloksena reilussa vuodessa saimme aikaan loistavia tuloksia. Vaikka nostimme mainosbudjettia, olemme kyenneet tekemään mainontaa tehokkaasti ROASin pysyessä tasaisesti noin kymmenessä koko vuoden aikana. Käytännössä yhdellä mainontaan käytetyllä eurolla saimme 10 euroa takaisin  

Tästä pääset lukemaan lisää ROASin laskukaavasta.