Case: Lastentarvike
Lastentarvike – perheiden arjessa mukana jo yli 50 vuotta
Kotimainen perheyritys Lastentarvike on valtakunnan johtava lastentarvikkeiden myymäläketju ja maahantuoja, joka on palvellut suomalaista lapsiperhe-elämää jo vuodesta 1967. Yhteistyö Tuloksen kanssa alkoi vuonna 2022, ja jo vuoden aikana verkkomainonnan haasteet onnistuttiin ratkaisemaan ja liikevaihto kasvoi.
Tuloksen rooli
Yhteistyön alussa keskityttiin optimoimaan Google- ja somemainontaa, tunnistamaan ja korjaamaan ongelmakohdat sekä varmistamaan mainostilien perusasiat kuntoon. Tavoitteena oli lisätä myyntiä kokonaisvaltaisesti. Mainostilien rakenteet ja hakumainonta uudistettiin onnistuneesti, mikä toi nopeasti merkittäviä tuloksia.
Perusasioiden kuntoon saattamisen jälkeen keskityttiin jatkuvan kasvun takaamiseen toimenpiteiden kehittämisen avulla.
Hakusanamainonta käynnistettiin pienellä budjetilla ja tehokkuutta mitattiin ROASin avulla. Päiväbudjettia ja mainosten sisältöä optimoitiin, ja mediabudjettia kasvatettiin kattamaan kaikki Googlen kanavat. Tuloksena liikevaihto kasvoi 20 % ja kokonaisuudessaan kasvu oli noin 10 %.
Menestyksen resepti
Menestyksen taustalla on jatkuva optimointi. Mediabudjetin kasvattaminen näkyi selvästi tuloksissa, kun saavutimme jopa 50 %:n kasvun Lastentarvikkeen Google-näkyvyydessä vuoden aikana. Erityisesti Shopping-mainonnan huomattiin olevan menestyksekästä.
Liikenteen kasvu
146%
Konversioiden kasvu
131%
Myynnin kasvu
112%
Liikevaihdon kasvu
20%
Tulokset puhuvat puolestaan
Pitkäjänteisen ja tehokkaan yhteistyön tuloksena reilussa vuodessa saimme aikaan loistavia tuloksia. Vaikka nostimme mainosbudjettia, olemme kyenneet tekemään mainontaa tehokkaasti ROASin pysyessä tasaisesti noin kymmenessä koko vuoden aikana. Käytännössä yhdellä mainontaan käytetyllä eurolla saimme 10 euroa takaisin.
Tästä pääset lukemaan lisää ROASin laskukaavasta.
Tutustu myös näihin
Case: Lumme Energia
Lumme Energia – rohkea uudistaja valloittaa sähkömarkkinaa
Case: S-CARD