Tuloksen rooli

Hockey Basen verkkomainonta oli ollut haasteellista eikä se vastannut asiakkaan odotuksia. Haastetta lähdettiin taklaamaan Tuloksen kanssa erilaisten strategisten toimenpiteiden kautta. Tavoitteena oli optimoida mainonta tukemaan liiketoiminnan kasvua parantamalla mainostilien rakennetta.  

Yksi ratkaisu verkkomainonnan tuloksellisuuden parantamiseksi oli digikanavien auditointi sekä kampanjoiden ROAS-optimointi. Yhteistyön tavoitteena oli myös lisätä verkkokaupan myyntiä. Mainostilien rakenteita ja hakumainontaa uudistettiin tehokkaasti ensimmäisen kuukauden aikana ja valitut toimenpiteet näkyivät välittömästi verkkokauppojen myynnin kasvuna.  

Kanavien auditoinnin avulla onnistuimme saavuttamaan halutun ROASin ja asettamaan päiväbudjetin oikealle tasolle. Lisäsimme strategisen suunnitelman mukaan mediabudjettia vähitellen laajentaen mainonnan kaikkiin Google-kanaviin.  Yhteistyön tuloksena Hockey Basen verkkokaupassa saavutettiin upea 15 %:n kasvu! Kokonaisuudessaan kasvu oli noin 10 %. Perusasioiden kuntoon saattamisen jälkeen keskityttiin tulosten kehittämiseen ja kasvattamiseen.  

 

Jatkuva optimointi menestyksen taustalla

Ensimmäisten kuukausien onnistumiset osoittivat kasvun mahdollisuuden. Jatkuva optimointi oli avain tavoitteiden saavuttamiseen, ja mediabudjettien suunnitelmallinen ja tarkka kasvattaminen näkyi selvästi tuloksissa saavutimme jopa 50%:n kasvun Hockey Basen Google-näkyvyydessä vuoden aikana.  

Shopping-mainonta oli erittäin menestyksekästä prosessin aikana. Mainonnan vaikutukset eivät rajoittuneet pelkästään verkkoliikenteen kasvuun, vaan ne ulottuivat myös konversioiden ja myynnin kasvuun.  

Otimme rohkean askeleen laajentaessamme mainontaa kansainvälisille markkinoille, erityisesti EU-maihin. Strategia tuotti konkreettista lisäkasvua myynnissä ja vahvisti yrityksen asemaa ulkomailla. 

Google-näkyvyyden kasvu

50%

Verkkokaupan kasvu

15%

Kokonaiskasvu vuoden aikana

10%

Tulokset puhuvat puolestaan

Jatkuvan optimoinnin sekä mainonnan tehokkuuden ansiosta reilussa vuodessa saavutettiin huikeita tuloksia. Mainosbudjetin nostaminen tarjosi uusia mahdollisuuksia ja ROAS pysyikin tasaisesti noin kymmenessä koko vuoden ajan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että yhdellä mainontaan käytetyllä eurolla saimme 10 euroa takaisin.