LinkedInin uudet ominaisuudet vuonna 2020 – Keskustelevampia mainoksia ja virtuaalitapahtumia

Vuosi 2020 on ollut ympäröivän maailmamme lisäksi mielenkiintoinen myös sosiaalisessa mediassa. Uudempi sosiaalisen median kanavatulokas TikTok on ottanut tehokkaasti suurempaa aluevaltausta, sosiaalisen median kanavissa vietetty aika on kasvanut ja alustoissa on tapahtunut uudistuksia pitkin vuotta.

Myös maailman suurin ammattilaisten verkosto LinkedIn on ottanut askeleita eteenpäin ja tehnyt tähän mennessä jo useita lanseerauksia. Avasimme näitä uudistuksia tähän blogiin.

LinkedIn Events: Jaa tapahtumia LinkedIn-verkostolle ja seuraa osallistumisia

Tapahtumat ovat yksi B2B-päättäjien tärkeimmistä tavoista markkinoida omaa tarjontaansa ja etsiä potentiaalisia toimittajia ja kumppaneita. Täytyy siis todeta, että LinkedInin keväällä tehty lanseeraus LinkedIn Events on hyvä lisä verkoston valikoimaan. LinkedIn Events muistuttaa paljon Facebookin vastaavanlaista ominaisuutta ja on yksi keino markkinoida tapahtumia. Pidit tapahtuman fyysisesti tai virtuaalisesti, parasta tässä on tietenkin se, että tapahtuma on helppo jakaa laajalle LinkedInin ammattilaisverkostolle ja voit kutsua osallistujia suoraan verkostostasi.

Vallitseva aika tietenkin rajaa mahdollisuuksia fyysisten tapahtumien järjestämiseen, joten ilahduttava uutinen on se, että myös virtuaalisen lähetyksen eli Linkedin Liven järjestämistä pääsee kokeilemaan suoraan LinkedInissä kolmannen osapuolen webinaariohjelmistojen avulla.

Conversation Ad: Palvele ostoprosessin eri vaiheissa olevia ostajia

Henkilökohtaisempi mainos Message Ad (ent. Sponsored Inmail) onkin jo monelle tuttu. Nyt sen seuraksi on tullut uusi mainosformaatti Conversation Ad. Ero näiden kahden välillä on se, että yhden linkin sijaan pystyt tarjoamaan mainoksen vastaanottajalle enemmän tietoa ja mahdollisuuksia tutustua useampaan verkkosivusisältöön riippuen kiinnostuksen kohteesta tai ostoprosessin vaiheesta. Mainokseen on mahdollista kirjoittaa vastausvaihtoehtoja ja vastauksia keskustelunomaisesti.

Engagement retargeting ja muut uudistukset kohdennuksissa

Ensimmäiset sitoutumiseen pohjautuvat kohdennusmahdollisuudet on hiljattain lisätty LinkedInin kohdennusvalikoimaan: pystyt tekemään uudelleenmarkkinointia heille, jotka ovat viihtyneet videosi parissa pidempään tai jotka ovat täyttäneet liidilomakkeen aiemmin.

Myös muita uudistuksia on lisätty kohdennusvalikoimaan. Voit nyt kohdentaa mainontaa suoraan työnhakijalle, säännöllisesti matkustaville henkilöille, koulutuksesta kiinnostuneille tai hiljattain ylennetyille henkilöille. Sen lisäksi voit tavoittaa yrityksiä kasvuvauhdin perusteella.

Reach and frequency seurannan ja raportoinnin tehostamiseen

LinkedInissä näkyvyyttä on raportoitu pitkään impressiokohtaisesti. Keväällä tuli kuitenkin muutos, jonka myötä raportoinnista saadaan irti myös mainonnan tavoitettavuus sekä näyttötiheys yhtä tavoitettua kohden.

Tässä siis LinkedInin kiinnostavimmat uudet ominaisuudet. Lisää uusia ominaisuuksia on tulossa lähiaikoina – näistä raportoimme tietenkin Tuloksen blogissa.

Jos haluat Linkedinin uusista mahdollisuuksista kaiken hyödyn irti, ota meihin yhteyttä!

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio