iOS 14 -päivityksen vaatimat toimenpiteet Facebook-mainontaan
26.4 alkaen iOS 14 -päivitys vaikuttaa merkittävästi Facebook-markkinoinnissa evästehallintaan, optimointiin ja kohdennukseen sekä mittaamiseen. Buukkaa Tulos valmistelemaan tilisi muutoksia varten!
Mistä on kyse?
26.4. alkaen Facebook-markkinointi muuttuu Applen iOS 14 -päivityksestä johtuen. Päivitys vaikuttaa käyttäjätietojen keräämiseen Applen sovelluksissa, mikä on muuttanut Facebookin mainosten hallintaa merkittävästi.
Ilman tarvittavia toimenpiteitä mainonnan laatu heikkenee ja osa mainosjoukoista lakkaa pyörimästä muutosten astuessa voimaan.
Mikäli iOS14 liittyvät toimenpiteet ovat vielä tekemättä, buukkaa Tulos apuun, jotta varmistat Facebook-mainonnan toimivuuden myös päivityksen jälkeen.
Mihin iOS 14 -päivitys vaikuttaa?
1. Evästehallinta:
Seurattavat konversiot rajautuvat kahdeksaan
Tapahtumien rakenne muuttuu
2. Optimointi ja kohdennus:
Konversioikkunat muuttuvat
Mukautetut kohderyhmät saattavat pienentyä
3. Mittaaminen
Attribuutioikkunat muuttuvat
Offsite-konversiopohjainen raportointinäkymä muuttuu
Mitä toimenpiteitä tulee tehdä?
Jotta varmistat Facebook-mainonnan onnistuneen pyörimisen myös iOS 14 -päivityksestä johtuvien muutosten astuessa voimaan, tulee markkinoinnissa toteuttaa seuraavat toimenpiteet:
- Domainin verifiointi
- Konversioiden konfigurointi
- Mainonnan strategian läpikäynti ja tarvittavien muutosten toteuttaminen (sisältäen mm. pikseliseurannan, konversiotapahtumien, optimointitapahtumien, mukautettujen yleisöjen ja attribuutioikkunoiden päivityksen kampanja-, mainosjoukko- sekä mainostasolla)
- Raportointinäkymän läpikäynti
Autamme tarvittavien toimenpiteiden toteuttamisessa, jotta mainonta jatkuu onnistuneesti päivityksen jälkeenkin.
Kiinnostuitko?
* Jätä yhteystietosi, niin käydään läpi iOS14 -toimenpiteiden tarvetta tarkemmin.
Facebook-mainonta ja Applen iOS 14 -päivitys
Apple ilmoitti jo kesäkuussa 2020 uusista evästekäytännöistään, jotka astuivat voimaan uuden iOS 14 -päivityksen yhteydessä alkuvuodesta 2021.
Tekeekö orgaanisella somenäkyvyydellä mitään?
Nike ei ole julkaissut ainuttakaan julkaisua Facebookissa sitten vuoden 2018.
Tutkimus: Verkkomarkkinoinnin tarkempi kohdentaminen lisää myyntiä verkossa ja kivijalassa
Brändimarkkinoijat ovat kohdentaneet markkinointia kautta aikain hyvin laajalle kohderyhmälle eli ”kaikille 25–54-vuotiaille”.